Είναι κοινώς αποδεκτό ότι αν έχουμε ή διευθύνουμε μια επιχείρηση ΠΡΕΠΕΙ να έχουμε κάποια παρουσία στα social media. Γιατί;
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά:
Το 72% των χρηστών του internet χρησιμοποιούν πλέον ενεργά τα social media και οι πελάτες σας βρίσκονται κατά πάσα πιθανότητα μέσα σε αυτό το ποσοστό.
Επιπλέον, πάνω από 60% των χρηστών δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να αγοράσουν από μία εταιρεία που ακολουθούν σε κάποιο social networking website, ενώ τo 85% αυτών δήλωσαν ότι τα κοινωνικά δίκτυα τους βοήθησαν να επιλέξουν τι θα αγοράσουν.
Πάνε οι παλιές οι μέρες,
τα social media είναι απαραίτητα
Τα στατιστικά αυτά είναι μόνο οι προφανείς λόγοι για τους οποίους η παρουσία κάθε επιχείρησης στα social media κρίνεται απαραίτητη.
Τα πραγματικά οφέλη αξίζουν λίγη περισσότερη ανάλυση.
Πάμε να τα δούμε:
#1 Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών
Στις μέρες μας οι καταναλωτές χρησιμοποιούν πολύ τα social media για να εκφράσουν pre-sales ερωτήσεις, παράπονα, ευχαριστίες προς τις εταιρείες κλπ. Ταυτόχρονα, είναι συνηθισμένοι σε real-time απαντήσεις.
Αν εμείς λάβουμε υπόψιν τις νέες αυτές συνήθειες φροντίζοντας για την καλύτερη και άμεση εξυπηρέτηση των ανθρώπων που μας προσεγγίζουν μέσω των social media και τους δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας, τότε σίγουρα έχουμε στα χέρια μας ένα δυνατό εργαλείο εξυπηρέτης πελατών που μετατρέπει τους δυνητικούς πελάτες μας σε πραγματικούς.
#2 Χτίσιμο του brand
Σε ένα γενικό πλαίσιο, η επιτυχία της επιχείρησής μας κρίνεται από το πόσο καλά γνωρίζουμε το Μοναδικό Ανταγωνιστικό πλεονέκτημά και τους πελάτες μας.
Η γνώση αυτή βοηθάει να επικοινωνήσουμε σωστά τις αξίες που αντιπροσωπεύει το brand μας, με τον κατάλληλο «τόνο φωνής», που θα χτίσει την προσωπικότητα του.
‘Οταν καταφέρουμε να χτίσουμε ένα δυνατό brand που είναι αρεστό στο κοινό-στόχο μας, τότε οι πελάτες μας γίνονται πιστοί σε εμάς και μας προτιμούν υπέρ των ανταγωνιστών μας .
Τα social media είναι ιδανικά για την ενδυνάμωση του brand. Θέτοντας την κατάλληλη στρατηγική, βάσει της οποία παράγουμε και δημοσιεύουμε περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε τη δυνατότα να δημιουργήσουμε έναν μοναδικό «χαρακτήρα» για το brand μας με τον οποίο οι δυνητικοί και υπάρχοντες πελάτες μας μπορούν να ταυτιστούν και να μας προτιμήσουν.
Έτσι δημιουργούμε πιστούς πελάτες αυξάνοντας τις πωλήσεις μας.
#3 Εμπιστοσύνη στην εταιρεία μας
Στις μέρες μας οι καταναλωτές είναι συνηθισμένοι να ψάχνουν online πληροφορίες για ανθρώπους και εταιρείες που τους ενδιαφέρουν. Τα social media βρίσκονται φυσικά στις πρώτες στάσεις της αναζήτησής τους.
Θα λέγαμε ότι η μη παρουσία κάποιας εταιρείας στα social media μπορεί να θεωρηθεί από τους καταναλωτές έως και «ύποπτη», αφού δίνει την εντύπωση της αδιαφάνειας. Όταν όμως αυτή ή αυτός που θα ψάξει πληροφορίες για εμάς μας βρει εύκολα στα social media, ακούσει αυτά που λέμε και τον τρόπο τα λέμε, μπορεί εύκολα να αποφασίσει αν ο χαρακτήρας μας του/της ταιριάζει, ενώ ταυτόχρονα βεβαιώνεται ότι αν μας χρειαστεί είμαστε εκεί ανά πάσα στιγμή.
Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και η εμπιστοσύνη του καταναλωτή απέναντί μας, κερδίζοντας έναν ακόμα πόντο στη μάχη για την απόκτηση του πελάτη.
#4 Συνεχής υπενθύμιση του brand
Η σωστή παρουσία μας στα Social media απαιτεί καθημερινή ενασχόληση, δημιουργία και δημοσίευση περιεχομένου.
Η καθημερινή δημοσίευση περιεχομένου από την άλλη, σημαίνει ότι μας δίνεται η δυνατότητα να αλληλεπιδρούμε καθημερινά με το κοινό μας και να παραμένουμε πάντα στο μυαλό τους, ώστε να μας θυμηθούν τη στιγμή που θα χρειαστούν τα αγαθά που πουλάμε.
#5 Σωστή διαχείριση εταιρικής φήμης.
Στον σημερινό δικτυωμένο και real-time κόσμο μας, όπου το παραμικρό σχόλιο μπορεί να διαδοθεί εξαιρετικά γρήγορα, κινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να ξεσπάσει κρίση γύρω από το όνομά μας με καταστροφικές συνέπειες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της United Airlines που αγνόησε τα παράπονα ενός επιβάτη της.
Από την άλλη, μία σωστή διαχείριση της φήμης μας που περιλαμβάνει προσεκτική και μελετημένη παρακολούθηση και ανταπόκριση σε σχόλια που μας αφορούν, θετικά και αρνητικά, μπορεί να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις με ιδιαίτερα επικερδή αποτελέσματα για την εταιρεία μας.
#6 Αυξημένο traffic στην ιστοσελίδα μας και βελτιωμένο SEO
Μία ενεργή παρουσία στα social media μπορεί να αυξήσει το traffic προς την ιστοσελίδα μας, το οποίο εκτός του ότι φέρνει τους δυνητικούς πελάτες μας πιο κοντά στο να πραγματοποιήσουν μία αγορά από εμάς, μπορεί να βελτιώσει αισθητά και το SEO μας.
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει βέβαια το περιεχόμενο μας να είναι ενδιαφέρον, ώστε να παρακινεί τους followers μας να κλικάρουν στα links μας και να μεταφερθούν στην ιστοσελίδα μας. Όταν γίνεται αυτό συστηματικά από έμπιστα sites όπως το Facebook, η Google αντιλαμβάνεται ότι η ιστοσελίδα μας είναι πηγή ενδιαφέροντος περιεχομένου και μας επιβραβεύει με καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ωραία, τα social media αποδίδουν. Πώς ξεκινάμε;
Τα παραπάνω, είναι μόνο λίγα από τα οφέλη που μπορεί να μας δώσει μία σωστή και μελετημένη εταιρική παρουσία στα social media.
Αυξάνοντας τη διαδικτυακή κοινότητα που μας ακολουθεί και με την ανάρτηση του σωστού περιεχομένου, έχουμε τη δυνατότητα να αυξήσουμε το δυνητικό μας πελατολόγιο και να δυναμώσουμε τη σχέση μας με τους υπάρχοντες πελάτες μας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ASOS, ένα βρετανικό brand ρούχων το οποίο κατάφερε να έχει περισσότερους followers στο Twitter από τον ίδιο τον πρωθυπουργό David Cameron! Φανταστείτε το μέγεθος της επιρροής που μπορεί να έχει το συγκεκριμένο brand!
To ASOS όμως καταβάλλει μεγάλη και συστηματική προσπάθεια για την παρουσία του στα social media. Έχει μάλιστα ανοίξει και έναν ξεχωριστό Twitter λογαριασμό, αφιερωμένο αποκλειστικά στην εξυπηρέτηση των πελατών του, όπου έχει υιοθετήσει ένα συγκεκριμένο, χαλαρό και διασκεδαστικό τόνο φωνής για να κρατάει το ενδιαφέρον των fans του αμείωτο.
Για να ξεκινήσουμε λοιπόν μια αποδοτική επένδυση στα social media χρειάζεται πρώτα απ’ όλα σωστή στρατηγική, σωστή επιλογή πλατφορμών και καθημερινή ενασχόληση!
Μόνο μέσα από τον προσεκτικό σχεδιασμό της επένδυσης θα μπορέσουμε να πάρουμε τα μέγιστα αποτελέσματα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την παρουσία της δικής σας εταιρείας στα social media, επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα κι όλας!